ستاد سایبری سردار شهید طهرانی مقدم

وبسایت رسمی ستاد سایبری سردار شهید حسن طهرانی مقدم*Orgeneral Hasan Tehrani Moghaddam siber şehit Personel*الجنرال حسن طهرانی مقدم السیبرانیة الموظفین شهید*Gen. Hassan Tehrani Moghaddam cyber martyr Staff

وبسایت رسمی ستاد سایبری سردار شهید حسن طهرانی مقدم*Orgeneral Hasan Tehrani Moghaddam siber şehit Personel*الجنرال حسن طهرانی مقدم السیبرانیة الموظفین شهید*Gen. Hassan Tehrani Moghaddam cyber martyr Staff

ستاد سایبری سردار شهید طهرانی مقدم
ستاد سایبری سردار شهید حسن طهرانی مقدم , ستادی برای احیای حمایت و دفاع از حریم اهل بیت و اسلام و شیعه در فضای مجازی تاسیس و شروع به کار کرده است که توسط نیرو های متعهد و مخلص اداره و به سوی اهداف خویش که همسو با اهداف امام راحل و شهدای راه اسلام می باشد گام برمی دارد.
امید است با استعانت از پروردگار متعال و رهنمود های مقام معظم رهبری و یاری شما بینندگان محترم بتوانیم قدمی در راستای فعالیت های ارزشی سایبری برداریم.
با تشکر
آخرین نظرات

سایتهای وزارت ارشاد محل تبلیغ ساپورت …!!؟؟

به گزارش مهرورزی : مدتهاست در خیابانهای شهر و ویترین های لباس فروشی ها شاهد لباسهای رنگارنگی هستیم که در راستای پروژه ی اندام نمایی زنان و دختران ترویج روز افزون یافته و با استقبال فراوان زنان کشور و از جمله زنان تبریزی قرار گرفته است. 

ساپورت یا لگ امروز که در گذشته به عنوان لباس مجلسی یا لباس خانه استفاده می شد این روزها نه تنها به راحتی تمام در تمامی مکانهای عمومی پوشیده می شود، بلکه با مراجعه به هر مغازه ساپورت ست متناسب با مانتو، توسط فروشندگان عرضه می شود.

سایتهای وزارت ارشاد محل تبلیغ ساپورت

هر چند که انتخاب این لباس چندان مشکل نبوده و با جستجوی کوتاه در وب سایتهای مجاز؟! وزارت ارشاد مدل دلخواه خود را انتخاب کرده و سفارش بدهند.

 

 

سری به بازار لباس زده ایم تا از نزدیک در جریان بازار گرم ساپورت فروشان و استقبال ساپورت پوشان قرار بگیریم، هرچند که انتظار نداریم حل فتنه ی فرهنگی جامعه را در میان این جماعت سرگرم به کار خود بیابیم.

آقای (م)، که با ظرافت تمام از ساپورتهای گورخری گرفته تا رنگ پا را در ویترین خود جای داده است، در گفتگو با ما می گوید: بدون شک اگر استقبالی از این لباسها نبود ما هم نمی فروختیم هر چند که من اجازه نمی دهم دختر یا همسرم این لباسها را در بیرون از خانه بپوشند.

به نیت خانه می فروشیم

وی ادامه می دهد: ما هم نمی توانیم از خریدار بپرسیم این لباس را در کجا خواهد پوشید، ما نیز با این نیت می فروشیم که این لباسها در منزل یا به همراه لباس مجلسی استفاده شود نه در خیابان.

تا  شهید بهشتی با چند دست فروش روبرو می شویم که با قیمتی ارزان تر از لباس فروشی ها، ساپورت عرضه می کنند،هرچند که برخی ها از ترس اینکه ما مامور شهرداری یا نیروی انتظامی باشیم با ما گفتگو نمی کنند ولی در میان آنها چند نفری به نکات جالبی اشاره می کنند.

واردات ساپورت از مرزهای شمالغرب

یکی از دست فروشان این مسیر می گوید: اگر قرار باشد این لباسها از سطح جامعه جمع شود باید ابتدا از پاساژهای بزرگ و معروف شروع شود نه از ماها که جا و مکان مشخصی برای تبلیغ و فروش نداریم، پس اگر این اقدام صورت نگیرد ما هم به خاطر فروش خوبی که این لباس دارد از شهرهای مرزی و بانه این لباس ها را آورده و در مدت کوتاهی با سود خوب به فروش می رسانیم.

لباسی باب طبع پولدار و فقیر

دست فروش ساکن در بازار که به دقت مراقب فرا رسیدن ماموران شهرداری است ، در پاسخ به سوال درباره ی چگونگی استقبال مردم از این لباس می گوید: همانطور که می بینید اکثر جوانان به پوشیدن این لباس رغبت زیادی دارند و این جزو لباسهایی است که افراد پولدار و کم درآمد به راحتی می توانند خریداری کنند چرا که قیمت بسیار مناسبی دارد.

وی ادامه می دهد اگر قیمت یک شلوار متناسب با حجاب اسلامی را از هر کدام از مغازه های این بازار بپرسید، قیمتی سه یا چهار برابر قیمت ساپورت دارند، پس مردم ترجیح می دهند لباسی را که در بازار مد شده و قیمت بسیار پایین تری نیز دارند به راحتی خریده و بپوشند!

پوشش زنان ایرانی تعجب آور است

در حال برگشتن از بازار بودیم که توریستی ژاپنی با پوششی مناسب توجه ما را جلب کرد، از مترجم این توریست خواستیم تا نظر این فرد غیر مسلمان را که پوششی  مناسب و بهتر از دختران ساپورت پوش ایرانی داشت را درباره ی طرز پوشش زنان و دختران ایرانی برای ما پرسیده و توضیح دهد.

خانم هیون شین محقق و توریست ژاپنی در پاسخ به سوال ما گفت: طرز پوشش متضاد زنان جامعه ی کشور ایران برای من بسیار تعجب آور است، چرا که با مراجعه به زنانی که از مراکزی مثل عبادت جمعی(منظور نماز جمعه در مصلی) یا جشن های مذهبی خارج می شوند پوشش کاملی را می بینیم، که به خاطر دین اسلام این نوع پوشش را برای خود برگزیده اند.

هیون شین افزود: ولی طرز پوشش برخی زنان مانند ایشان(اشاره می کند به یک دختر خانمی که مانتوی صورتی و ساپورت رنگ پا پوشیده و موهایش از جلو و عقب روسری بیرون است) تفاوت فراوانی با دیگران دارد.

علی عابدینی رییس اتحادیه ی پوشاک و البسه ی استان و نایب رئیس اتحادیه ی پوشاک کشور در گفت گو با ما در همین راستا گفت: متاسفانه این مساله در سطح جامعه ریشه دار شده و ما خود نیز شاکی هستیم که چرا دست اندر کاران و کسانی که پیش کسوت هستند؛ کارهای عملی انجام نمی دهند.

 

 

تصمیماتی بدون اجرا در پشت درهای بسته

عابدینی ادامه داد: مسولان پشت درهای بسته مباحثی را به صورت نظری مطرح کرده و بدون این که از نظرات مردم و جامعه  آگاه باشند تصمیماتی را می گیرند که در نهایت قابل اجرا نیستند.

نظارت به عهده ی وزارت ارشاد است

وی افزود: این اجناس و لباس ها در آخر به دست فروشگاه ها می رسد تا آن ها را بفروشند و فروشگاه ها به شرطی موفق خواهند بود که این اجناس فروخته شوند و مردم طالب آن باشند. پس فروشنده جنسی را در فروشگاه خود به فروش خواهد گذاشت که خواسته ی مردم باشد، نظارت در باره ی این لباسها نیز به عهده ی ارگانهایی مثل وزارت ارشاد واگذار شده است.

وی ادامه می دهد: چنین نیست که ما نسبت به مسئله موجود بی تفاوت باشیم بلکه ما صحبت های زیادی در این مورد انجام داده ایم و نظرات خوبی در جلسات داده می شود اما این صحبت ها و تصمیمات باید به مرحله ی عمل برسد.

وی تاکید کرد: از طرف دیگر مردم باید فرهنگ پوشش را رعایت کنند و بدانند که چه لباسی شایسته درون خانه است و چه لباسی برای محیط بیرون مناسب است.

ریشه ی بدحجابی، چهارچوب نداشته ی فرهنگی

دکتر امینی مشاور مسائل اجتماعی در گفت گو با خبرنگار آناج  ضمن اشاره به عملکرد زیرکانه ی ترویج دهندگان این لباسها در جامعه گفت: قطعا باید ریشه ی این نوع رفتار و طرز پوشش را در چارچوب های نداشته ی فرهنگی جستجو کنیم، که هیچ گونه مدیریت فرهنگی برای طرز پوشش و رفتار جوانان در جامعه پیش بینی نمی شود.

 ”من و تو”  بانی اصلی ترویج ساپورت

وی تصریح کرد: طبیعی است در چنین شرایطی افسار کار به دست شبکه های ماهواره ای چون “من و تو” می افتد که با برجسته کردن شخصیت نسبتا محجبه که ساپورت به تن کرده است، به خوبی و با ترفند زیرکانه در دل مخاطبان بی شمارش نفوذ کند.

 

 

دکتر بهروز عضو هیات علمی دانشگاه گفت: این نوع طرز پوشش برمی گردد به عفت درونی افراد، زمانی که افراد از نظر درونی به پوچی می رسند سعی می کنند با نوعی خودنمایی جای این پوچی را پر کنند.

راهکار اصلی،واکسینه ی درونی، عفت بیرونی

اگر جوانان از لحاظ درونی واکسینه شوند در برابر تمامی بی عفتی ها ایستادگی خواهند کرد و تن به پوشیدن این نوع لباسها نخواهند داد.

وی خاطر نشان کرد: درست است که این نوع پوشش در شان متانت زن مسلمان نیست، ولی مسولین دست اندر کار باید بهانه های مختلف را در جامعه از بین برده و با مسببان ترویج این نوع پوشش و بی عفتی به صورت جدی و ریشه ای برخورد کنند.

دوری از مدرسه همان، بدحجابی همان

مدیر دبیرستان شهرک ولی عصر گفت: با وجود اینکه ما هر سال قوانین پوششی خاصی که مطابقت کامل با شرع داشته باشد برای پوشش دختران دبیرستان وضع می کنیم؛ ولی شاهد هستیم با چند قدم فاصله گرفتن از مدرسه مجددا همان طرز پوشش بد و خیابانی را برای خود برمی گزینند.

آموزش دریغ از پرورش؟!

وی ادامه می دهد: برنامه های درسی و مدیریت آموزش و پرورش برای ما فرصت چندانی باقی نمی گذارد تا درباره ی طرز پوشش و تفکر دانش آموزان برنامه ریزی کرده یا کار کنیم و در طی چنین سال تجربه ی تدریس یا مدیریت دبیرستانهای دخترانه موردی ندیده ام که کلاسهای پرورشی اساسی در کنار آموزش برای والدین و دانش آموزان برگزار شود.

حکایت همچنان باقیست…

انصافا این حرکت دشمن که در جهت استحاله ی فرهنگی  این کشور گام برمی دارد، قابل تامل است. یک زمانی جورابهای ساق بلند جای خود را به جورابهای مچی داد تا اینکه کم کم شلوار کوتاه و روسری های کوتاه رفته رفته با داشتن جایگاه خوب در جامعه، اکنون در کنار مانتوهای تنگ و ساپورتهای آرم دار خودنمایی می کنند.

رعایت حجاب اسلامی الزامی نیست

با تصویب شورای عالی فرهنگی در سیزدهم دی ماه سال ۸۴ ،بیست و شش سازمان  و نهاد مسول ارائه ی راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه گردیده است، که با رویکرد منفعلانه ی  بدور از منطق این مسولان از سال ۸۴ در راستای ترویج عفاف و حجاب ، شاید در مدت اندکی شاهد باشیم که در برخی اماکن عمومی تابلویی تحت عنوان” رعایت حجاب اسلامی الزامی نیست ” نصب شود.

جشنواره ی مقاومت یا جشنواره ی ساپورت پوشان

هفته ی قبل تبریز میزبان جشنواره ی سراسری تئاتر مقاومت کل کشور بود، اگر فردی منصف و به دور از دریچه ی افراط و تفریط به نحوه ی پوشش چند نفر از برگزیدگان در مراسم اختتامیه ی جشنواره ی حفظ ارزشهای دفاع مقدس!؟ دقت می کرد، به راحتی پی می برد که ۹۰ درصد نخبگان زن تئاتر کشور جزو مروجین اصلی ساپورت پوشی و بدحجابی هستند.

کدام را باور کنیم؛قسم حضرت عباس یا دم خروس

حکایت جامعه ی ما همان ضرب المثل معروف دم خروس یا قسم حضرت عباس است، از طرفی بزرگترین متولیان فرهنگی شهر تبریز با صرف هزینه ای کلان، عده ای هنرپیشه ی معروف و بدحجاب را  دعوت به شهر کرده و در بهترین هتل ها و رستورانهای شهر از آنها پذیرایی می کنند و با گردشی که با وضع اسفناک حجابشان درنقاط دیدنی شهر می کنند به راحتی الگوی بد حجابی را در جامعه تبلیغ و ترویج می دهند. از طرفی دیگر مسولین نیروی انتظامی هر چند وقت یک بار اقدام به جمع آوری دختران بدحجاب و ساپورت پوش شهر کرده و سعی می کنند چهره ی شهر را شرعی تر جلوه دهند.

آقایان مسول از نخبگان شروع کنید

اگر قرار است جمع آوری و برخورد با بدحجابی در سطح شهر وجود داشته باشد بهتر است از نخبگان عرصه های مختلف از استاد دانشگاه گرفته تا رسانه های پرمخاطبی چون سینما و صدا وسیما شروع شود تا شاهد گسترش روز افزون عقده های اجتماعی بد حجابی نباشیم.

۲۶ نهاد متولی حجاب کشور، دریغ از یک اثر

اگر مسولین پر تلاش!  ۲۶ نهاد متولی حجاب نگاهی به نحوه ی پوشش زنان کشور به اصطلاح اسلامی  در طی چند سال اخیر بیاندازند، بی شک پی خواهند برد که شاهد یک نهضت بدحجابی در کشور هستیم که کم کم به سوی بی حجابی میسر می پوید.

 حرف آخر اینکه بهتر است جلسات، تحقیقات، سمینارها، ستادها و …جای خود را به عمل دهد تا بتوانند موضوعی را که افعی گونه جامعه را زهر آگین می کند کمی پاکسازی کنند، شاید این عمل همت بلند تمامی علمای کشور و نخبگان را می طلبد که با ارائه ی راهکارهای اساسی و دقیق  جامعه  را واکسینه کرده و زمینه ای برای بانوان پاک این مرزو بوم ایجاد کنند که به این نتیجه برسند پوشش واقعی عفت و ایمان زن است که در تمامی عرصه ها او را support»» خواهد کرد.
 
( از تمامی خوانندگان و دغدغه مندان فرهنگی به دلیل عکسهای این گزارش عذر خواهی می شود. هرچند وخامت اوضاع در سطح خیابانهای شهر بدتر از این عکسها است.)

(عصمت نجف لوئی)



موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۶/۲۵
مرد تجارت

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.