ستاد سایبری سردار شهید طهرانی مقدم

وبسایت رسمی ستاد سایبری سردار شهید حسن طهرانی مقدم*Orgeneral Hasan Tehrani Moghaddam siber şehit Personel*الجنرال حسن طهرانی مقدم السیبرانیة الموظفین شهید*Gen. Hassan Tehrani Moghaddam cyber martyr Staff

وبسایت رسمی ستاد سایبری سردار شهید حسن طهرانی مقدم*Orgeneral Hasan Tehrani Moghaddam siber şehit Personel*الجنرال حسن طهرانی مقدم السیبرانیة الموظفین شهید*Gen. Hassan Tehrani Moghaddam cyber martyr Staff

ستاد سایبری سردار شهید طهرانی مقدم
ستاد سایبری سردار شهید حسن طهرانی مقدم , ستادی برای احیای حمایت و دفاع از حریم اهل بیت و اسلام و شیعه در فضای مجازی تاسیس و شروع به کار کرده است که توسط نیرو های متعهد و مخلص اداره و به سوی اهداف خویش که همسو با اهداف امام راحل و شهدای راه اسلام می باشد گام برمی دارد.
امید است با استعانت از پروردگار متعال و رهنمود های مقام معظم رهبری و یاری شما بینندگان محترم بتوانیم قدمی در راستای فعالیت های ارزشی سایبری برداریم.
با تشکر
آخرین نظرات

Россия Азербайджан Ильхам Алиев Владимир Путин переговоры Загульба Баку


روزسه شنبه ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه با الهام علی یف همتای خود در باکو پایتخت آذربایجان دیدار و گفتگو خواهد کرد. دستور کار این دیدار شامل تمامی ابعاد همکاری میان دو کشور از حوزه انرژی گرفته تا پروژه های انسانی می شود. رهبران دو کشور بر اهمیت مناسبات چندین قرنی میان دو کشور تاکید کردند. پوتین و علی یف در باکو قدم زده و سپس به روی عرشه کشتی نظامی روسیه به نام «داغستان» رفتند. در این دیدار روشن شد که کاپیتان «داغستان» اصالتا اهل آذربایجان است. به گفته ولادیمیر پوتین، این تصادف نمونه بارز مناسبات نزدیک میان باکو و مسکو است.

پوتین در ادامه گفت: «ما طی سال های متمادی در قالب یک دولت با هم متحد بوده ایم و بی شک این ارتباط در خصوصیات ملی و فرهنگ و تعاملات دو جانبه، قابل انعکاس است. به عبارتی مناسبات گذشته در تمامی حوزه های زندگی دو کشور رخنه کرده است».

پوتین و علی یف روی عرشه کشتی قدم زده و با هم به صرف شام نشستند. در ادامه برنامه گشت شبانه برای دو رییس جمهور در شهر باکو ترتیب داده شده بود. مذاکرات با حضور هیاتی کوچک انجام گرفت. هیات روسیه متشکل از وزرای امور خارجه، دفاع، انرژی و اقتصاد بود که به وضوح نشان می داد دستور کار این دیدار بسیار گسترده است.

در پایان دیدار، 6 سند به امضاء رسید که از جمله آنها توافق نامه همکاری میان شرکت های نفتی دو کشور «روس نفت» و شرکت دولتی نفتی آذربایجان «گ ن کار» بود. ولادیمیر پوتین بر نقش مهم پروژه های مشترک در حوزه انرژی تاکید کرده و گفت: «روسیه و آذربایجان دو بازیکن مهم بین المللی در حوزه انرژی هستند که همکاری هایشان در این حوزه منافع هر دو طرف را به خوبی تامین می کند. حجم کار بسیار وسیع است و حتی جای توسعه بیشتر را نیز دارد. شاخه های جدیدی در این همکاری شکل می گیرند. امروز همانطور که می دانید، توافق نامه هایی به امضاء رسیده اند که بین 15 تا 20 سال آینده را پوشش می دهند. بدین ترتیب، زمینه خوبی برای همکاری در سال های متمادی آینده فراهم شده است. »

برنامه های شرکت های بزرگ نفتی از اهمیت استراتژیک برخوردار هستند. این برنامه ها شامل سرمایه گذاری مشترک برای کشف و بهره برداری از میادین نفتی در قلمروی روسیه و آذربایجان می شود. در آینده، دو شرکت «روس نفت» و «گ ن کار» به تدوین گزینه های خرید و فروش نفت و تبادل سهام خواهند پرداخت.

هنوز عنوان نشده که این شرکت ها به کار در کدام میادین خواهند پرداخت. با این حال، تحلیل گران پیش بینی می کنند که به احتمال قوی، پروژه «آپشِرون» در دریای خزر مطرح است که ذخایر آن به بیش از 350 میلیارد مترمکعب گاز می رسد. الهام علی یف توافق نامه های امضاء شده را «صفحه جدیدی در همکاری های دو کشور» نامید.

ارقام مربوط به گردش کالا میان دو کشور نشان از توسعه فعال روابط اقتصادی دارد. به گفته رییس جمهور روسیه، این همکاری ها در شرایط بعد از بحران سال 2012، تقریبا 50 درصد رشد داشته است. یکی از مهمترین حوزه های همکاری دو کشور، حوزه نظامی – تجهیزات است. قابل توجه است که در پایان مذاکرات، الهام علی یف برای اولین بار حجم خرید سلاح روسیه را بیش از 4 میلیارد دلار اعلام کرد. این رقم به گفته رییس جمهور آذربایجان رو به رشد است.

اما شراکت باکو و مسکو تنها به حوزه نفت و سلاح یا حوزه پولی ختم نمی شود. به گفته ولادیمیر پوتین، توسعه روابط انسانی همچون سابق در اولویت های روابط دو کشور قرار دارد. به گفته وی، در آذربایجان توجه به توسعه زبان روسی، حفظ این زبان در بخش آموزش و همکاری متقابل در سطح خوبی است. نمونه بارز این همکاری ها، پروژه های آموزشی می باشند. امروز نزدیک به 6 هزار دانشجو از کشور آذربایجان در روسیه مشغول به تحصیل هستند. در سال 2012، شعبه دانشگاه دولتی مسکو «لامانوسوف» در باکو افتتاح شد. توسعه این شاخه همکاری یکی از مهمترین موضوعات نشست بین المللی علوم انسانی باکو بود است که در ماه پاییز برگزار خواهد شد. الهام علی یف با توجه به نتایج این دیدار و مذاکره اظهار کرد که تمامی مسایل و حتی مشکلات احتمالی با اعتماد متقابل قابل بحث هستند. علی یف در ادامه گفت: «ما در تمامی مسایل به صورت مستقیم، دوستانه و روشن به تبادل نظر می پردازیم. امروز در شرایطی کاملا صمیمی به گفتگو در خصوص مهمترین مسایل در مناسبات دو جانبه نشستیم. دیدار رییس جمهور روسیه از آذربایجان به تنهایی یک واقعه مهم می باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۲۷
سرباز گمنام حضرت زینب (س)

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.